Translate

fredag 12 februari 2010

Tulpaner


Jag tror att de flesta älskar tulpaner, jag gör det i alla fall. Stora röda, små gula, dubbla, enkla, vita, brandgula. En tulpan kan inte bli ful hur den en ser ut. Själv gillar jag röda tulpaner, så där lysande klarröda.
Dessa vackra blommor skapar vårkänslor i mig, funderar på om jag ska plocka bort mina stjärnlampor i alla fall. Ja, jag har mina stjärnlampor kvar. Tycker att de lyser så mysigt på kvällen och jag har inga grannar som kan se dom i alla fall så de har fått stå kvar i fönstret. Men det kanske är dags att plocka bort dom...

1 kommentar:

  1. Jag älskar också tulpaner!!
    Just nu har jag ett rosa fång med kvistar av syren... Syren står med stora ljusgröna knoppar som snart slår ut!
    Så himla läckert o så kan man glömma all snö utanför fönstret i alla fall en liten stund!
    Kramisar Irène

    SvaraRadera