Translate

fredag 7 september 2012

Sy jeans

Jag älskar att sy jeans. Jeans är tacksamt för det är ett väldigt enkelt tyg att sy i. Jag har dessutom barn som aldrig lyckas passa in i de byxor som finns att köpa. Ena sonen behöver större vidd i midjan, andra sonen är alldeles för smal i midjan. Dottern är enklast att köpa byxor till men hon är så kräsen med vad hon tar på sig. Så vad gör man? Syr egna såklart...

Här sydde jag baggyjeans. Ett par till kusinen, med turkos mudd och matchande mössa. Sydde också ett par babyjeans i storlek 62 med gott om plats för blöjan. Blev så nöjd!

Nästa projekt blir en babyoverall i fleece, mjukt och skönt nu när hösten är i antågande. Jag har också lovat fyraåringen en onepiece i mjukt joggingtyg så jag har att göra några dagar framöver...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar